Διοικητική Οργάνωση Δήμου

 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

 

Διοικητική Οργάνωση Δήμου – Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

 

Ενεργός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης που δείχνει έμπρακτα το σεβασμό του στη δημόσια περιουσία και συμμετέχει στα κοινά.

  1. Ολοκληρωμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός του Δήμου – Κατάρτιση Επιχειρησιακού Προγράμματος (master plan).

  2. Εφαρμογή ενός αποκεντρωμένου μοντέλου διακυβέρνησης.

  3. Παροχή εργαλείων και στήριξης στις τοπικές κοινότητες, με ενίσχυση αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων των τοπικών αιρετών, με βάση την αρχή της αναλογικότητας.

  4. Πρόταξη  της διαφάνειας και της ποιότητας στην εξυπηρέτηση των πολιτών. 

  5. Διασφάλιση της χρηστής οικονομικής διαχείρισης.

  6. Άμεση εκπόνηση – επικαιροποίηση επιχειρησιακού σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και ακραίων καιρικών φαινομένων (χιονόπτωση, σεισμός, πληµµύρες, κ.λπ.) σε συνεργασία µε την πολιτική προστασία. 

  7. Εφαρμογή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στο σύνολο των υπηρεσιών του Δήμου Δίου – Ολύμπου.

  8. Αξιοποίηση της δυνατότητας για ασύρματη πρόσβαση σε δημόσιους χώρους στο διαδίκτυο μέσω της πλατφόρμας WiFi4EU.

  9. Με εξαίρεση δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, η διάθεση όλων των δεδομένων του Δήμου, σε μορφή ανοικτών δεδομένων αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή. Έτσι οι πολίτες:

  • γνωρίζουν ακριβώς την κατάσταση του Δήμου,

  • μετέχουν στην τήρηση της νομιμότητας και της διαφάνειας

  • αποτελούν τον ουσιαστικότερο ελεγκτικό μηχανισμό.

 10. Τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης του δημότη: προβλήματα καθαριότητας, πρασίνου, ηλεκτροφωτισμού προωθούνται για επίλυση.

 11. Ανάπτυξη ηλεκτρονικών εφαρμογών μέσα από το διαδίκτυο με τις οποίες ο δημότης:

  • υποβάλλει αιτήματα, παράπονα και προτάσεις στις αρμόδιες υπηρεσίες και του δίνεται ηλεκτρονικό πρωτόκολλο.

  • παρακολουθεί την πορεία του αιτήματός του

  • ενημερώνεται και παρακολουθεί την πορεία των εσόδων και εξόδων και του Δημοτικού Προϋπολογισμού σε πραγματικό χρόνο.

  • λαμβάνει ηλεκτρονικά βεβαιώσεις και πιστοποιητικά από τις υπηρεσίες του Δήμου

  • προβαίνει σε ηλεκτρονικές πληρωμές προς το Δήμο

  • συμμετέχει στον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Δήμου.

  12. Ψηφιακή Κάρτα Δημότη. Έτσι ο δημότης μπορεί να:

  • γνωρίζει το σύνολο της σχέσης του με το Δήμο άμεσα και ολοκληρωμένα

  • την πλήρη οικονομική του σχέση

  •  τις άδειες υγειονομικού ενδιαφέροντος στο όνομά του

  • την καρτέλα του παιδιού του που φιλοξενείται στο δημοτικό παιδικό σταθμό κ.λ.π.

 13. Πλατφόρμα Διαβούλευσης: οι πολίτες καταθέτουν ιδέες, προτάσεις, πάνω σε θέματα που πρόκειται ο Δήμος να προωθήσει και να υλοποιήσει.